Träning för mig

Träning är för mig det roligaste och viktigaste i vardagen. 

Jag tränar en vanlig vecka handboll tre till fyra dagar i veckan och rider fyra till fem gånger i veckan. Min vardag är alltså ganska full av träning. 

Handboll tycker jag bland annat är roligt för att det är en lagsport alltså är det socialt och man lär känna massa människor.
Jag älskar också "tuffheten" i sporten, det är verkligen så att den som går hårdast in i kampen får minst ont. Känslan när man stoppar någon i försvaret är nästintill oslagbar, det enda som kan slå den känslan är när man hoppar upp i luften, höjer armen och skjuter bollen rakt in i nätet. 

Jag tycker att det är bra att gå i en lagsport för då känner man sig delaktig i något, man tillhör något och man en del av laget. 

Ridningen tycker jag är väldigt bra att kombinera med handbollen. För mig är hästsporten så mycket mer än bara ridning, man träffar massa människor ute på tävlingsplatser, i stallet och överallt. Din häst blir inte heller bara din häst utan också din bästa vän. 

Många människor som aldrig har testat ridning på riktigt tror att det inte är någon träning utan att man bara sitter där i sadeln och hänger med. Men så är inte fallet, det är klart att det är hästen som gör det mesta jobbet men det är enormt mycket jobb för att få hästen att gå i den form, det tempo och över huvudtaget få den att lyssna på det man vill att den ska göra. Man måste också använda många delar av kroppen samtidigt, spänna magen, jobba med armarna och hålla om med benen. Inte nog med det så är det hundra

Ridning är inte bara en sport det är en livsstil. 

 
 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0